Amelia: Svenska kvinnor är hysteriskt stressade

15 oktober, 2015

Äntligen – FemCom.se är redo för världen!

15 oktober, 2015

De missade intäkterna – Bodil och Amjad föreläser på MyNewsdesk

15 oktober, 2015
IMG_4369
empty image
Skärmavbild 2015-10-15 kl. 11.24.53

På temat ”Varför kunder inte längre borde ha råd att inte kommunicera till kvinnor på samma sätt som till den manlige genomsnittskonsumenten” höll jag och Amjad Aloul från Crossborder en föreläsning för MyNewsdesk kunder härom veckan. Och anledningen – ja, det är förstås att företag missar intäkter.

Vi föreläsning handlade om de specifika skillnader i informationsinhämtning och köpbeteende hos människor från andra kulturer samt hos kvinnor jämfört med män. Skillnader som resulterar i färre köpbeslut och missnöjda kunder om man inte kommunicerar på rätt sätt med rätt argument. Kvinnor står för ca 70-80% av köpbesluten för familjens köpbeslut och invandrargrupper representerar en köpkraft på ca 250 miljarder svenska kronor. Hur mycket av denna köpkraft går ni miste om?